En I עב
חיפוש
אנשים | אתר
שלום אורח | כניסה
משרד החקלאות ופיתוח הכפר I מדינת ישראל       
HTML tutorial HTML tutorial HTML tutorial HTML tutorial HTML tutorial HTML tutorial
research_title.jpg research_logo.gif
הנהלה מרכז מידע - ספריה תלמידי מחקר יחידה עסקית דוברות מכוני מחקר אודות
שלח באימייל הדפס
על קידום

 

צוות  ופרטי  התקשרות

טלפון: 03-9683298
פקס: 03-9604835
kidum@volcani.agri.gov.il

תעשיית המזון והחקלאות העולמית בעידננו מושפעת בעיקר מכמה אתגרים מרכזיים:

  • מחסור במים לחקלאות, ומחסור במזון לבעלי חיים אשר ביחד מהווים את הבסיס למחסור פוטנציאלי במזון או עלייה במחירי המזון - ומהווים את הבסיס לצורך בביטחון אספקת מזון.
  • התחממות גלובלית ושינויי אקלים - שהם בבסיס הצורך בצמחים אמידים לעקות.
  • בטיחות מזון, מזון פונקציונאלי, מזון "טבעי" ופתרונות ידידותיים ובריאים להדברה של מחלות ומזיקים - מהווים את הבסיס לדרישה למזון בריא.
  • פתרונות ידידותיים לסביבה בתחום האנרגיה, השימוש במים, וחקלאות - מהווים את הבסיס לדרישה לפעילות ברת קיימא בכלכלת המזון.

הפתרון היחידי המשמעותי שיש לעולם לדרישות אלו מבוסס על חדשנות טכנולוגית ומחקר ופיתוח. מנהל המחקר החקלאי (מכון וולקני) הוא אחד מהארגונים המובילים בעולם המוכן עם פתרונות ויכולות הנותנות מענה לאתגרים אלו בתעשיית המזון.
קידום - קידום ויישום מו"פ בחקלאות היא הארגון שמטרתו לאפשר לפתרונות ויכולות אלו להיות מנוצלים בעולם באופן נרחב באמצעות העברה מוצלחת של הפתרונות והיכולות לחברות פרטיות וחקלאים מסביב לעולם.
הצוות המקצועי ב"קידום" מסור להצלחת מטרה זו. אנו מעודדים אתכם להיות בקשר עם אנשי המקצוע הרלוונטיים בדבר שיתופי פעולה אפשריים.

קידום היא יחידת מסחור הידע והטכנולוגיות של מינהל המחקר החקלאי ואחראית על הרישום והמסחור של הקניין הרוחני של יישומי מחקר בחקלאות. קידום מספקת את הקשר בין מחקר, השקעות, מסחר ותעשייה בזירה הממשלתית, ובמסגרת זאת אחראית להקמת שותפויות, מיזמים משותפים וכו'.

הייעוד של קידום הוא להעביר טכנולוגיות באופן יעיל ממינהל המחקר החקלאי לתעשייה, בכדי שהמינהל יוכל למלא את ייעודו: יצירת ידע ומוצרי ידע חדשניים לטובת אזרחי ישראל.

מטרות קידום כוללות:
מתן פתרון מהיר ויעיל לכל הסוגיות של קניין רוחני שפותחו במינהל.
העלאת הכנסות מינהל המחקר החקלאי מפעילות מסחרית ומקסום התשואה לטווח הארוך. לכן,  התוצאות הצפויות :
הגדלת ההכנסות למחקר.
הרחבת מקומות עבודה במחקר ובפיתוח.
הגדלת מס ההכנסה לממשלה.

פעילויות קידום כוללות:

זיהוי פרויקטים מחקריים עם פוטנציאל למסחור והצגת הזדמנויות עסקיות לגופים מסחריים.
הערכת ויצירת שיתופי פעולה מחקריים עם חברות מסחריות ו/או מימון של פרויקטים על ידי גופים עסקיים, ומתן רישיונות מסחור לשימוש בפיתוחים של המינהל
משא ומתן, הכנה וחתימה על הסכמים לפרויקטים משותפים בין מינהל המחקר החקלאי וחברות מסחריות.
רישום והגנה על זכויות קניין רוחני של המינהל .
היבטים מיסחוריים:
ההכנסות של קידום המגיעות למינהל הכפילו את עצמן בשש השנים האחרונות. כיום רק כמחצית מההכנסות נובע מפעילויות מו"פ בעוד שהחלק מתמלוגים הולך וגדל,כשמידי שנה נחתמים 70-80 הסכמים מסוגים שונים (בעיקר מבוססי תמלוגים) בארץ ובעולם.
קניין רוחני:
רישום והגנה בעולם על הקניין הרוחני (IP)שנוצר במינהל , הגנה הנעשית במספר דרכים: סודות מסחריים, סימני מסחר, פטנטים, זכויות רישום המטפח(PBR) וכו.
הרישום ממומן מהכנסות הנובעות מתמלוגים.

85% מהפטנטים שבידי המינהל ממוסחרים או בתהליך לקראת חתימת הסכם.

מעודכן לתאריך: 14/01/15 10:16
*על קידום
טכנולוגיות
טפסים
יחידה עסקית
נוהלים
govi semel
כל הזכויות שמורות © 2013, מדינת ישראל תנאי שימוש I צור קשר I דרושים I שאלות נפוצות I מנהל האתר