En I עב
search
People | Site
Hello visitor | Log in
STATE OF ISRAEL I MINISTRY OF AGRICULTURE AND RURAL DEVELOPMENT   
HTML tutorial HTML tutorial HTML tutorial HTML tutorial HTML tutorial HTML tutorial
research_title.jpg research_logo.gif
About Institutes Public Relations Technology Transfer Students\International Information Center (Library) Administration
Teaching
Course: Advanced study of simulation methodology
2002 to date. Lecturer a full graduate course at the Industrial Engineering & Management Dept., Ben-Gurion University .

See PPT at the University WEB site

 

הערה מסקר הוראה:

·        אילן העביר את הקורס אולי הכי מעניין ומרתק שהיה לי בתואר. אני חושב שרכשתי הרבה כלים וידע לגבי סימולציה ובניית מודל . אני חושב שצריך להעביר את הקורס באופן קבוע לסטודנטים.

תקציר:

  • קורס מתקדם בסימולציה, קושר את הקצוות שנלמדו בקורסים קודמים על מנת ללמד את הסטודנטים לגשת לבעיה מורכבת בעזרת סימולציה.

  • מטרת הקורס: לדעת לבנות מודל סימולציה של תהליך אמיתי במפעל שלם. הקורס כולל אפיון סטטיסטי של נתונים שישמשו כקלט לסימולציה, תכנון ניסויי סימולציה (DOE), שיטות תקפות (validation) המודל - עם ובלי נתונים, ניתוח תוצאות הרצת תרחישים, התמרת הסימולציה לפונקציה מתמטית ומציאת פתרון אופטימלי. 
 
  • חשיבות הקורס:בשנים האחרונות, התקדמות עוצמת החישוב של מחשבים קטנים ביחד עם שדרוג תוכנות סימולציה קלות לתכנות (object oriented) הפכו את הסימולציה לכלי זמין לכל. כיום סימולציה ממוחשבת היא אולי הכלי החשוב ביותר בארגז הכלים של מהנדס תעו"נ המתחיל דרכו בפתרון בעיות אמת מורכבות בתעשייה וניהול. הקורס המוצע, קורס מתקדם בסימולציה, קושר את הקצוות שנלמדו בקורסים קודמים על מנת ללמד את הסטודנטים לגשת, להתמודד ולפתור בעיות מורכבות בעזרת סימולציה.  
 
  • מטרת הקורס: לדעת לבנות מודל סימולציה של מפעל או תהליך שלם. המודל יהיה כלי לפתרון בעיות בתפעול, תכנון וניהול.
  • מטרות ביניים: לעבור דרך כל שלבי פרויקט סימולציה מושלם.

 

  • סדר ההרצאות:
  • (1) לאבחן בעיה נתונה כמועמדת לפתרון בעזרת סימולציה,  
  • (2) לאפיין ולכמת את התהליכים בבעיה באופן שישמשו כקלט לתוכנת סימולציה, (3) מתודולוגית תכנון ניסויי סימולציה ותכנון הרצת תרחישים במטרה להגיע לפתרון אופטימאלי,(4) לבנות מודל, ולהריץ סדרת ניסויי סימולציה במחשב, (5) בחינה כמותית (סטטיסטית) ואיכותית של תקפות המודל בתרחישים שונים,(6) התמרת מודל הסימולציה לפונקציה גזירה שניתן למצוא את האופטימום שלה באופן אנליטי, (7) לבחון את איכות הפתרון שנבחר חזרה במודל סימולציה בתהליך איטרטיבי(8) לגבש ולהציג מסקנות ותוצאות הרצת ניסויי סימולציה בישיבת דירקטוריון  מבנה הקורס: תיאוריה והדגמות בכיתה, תרגול דוגמאות מעשיות ממפעלים אמיתיים ב- 3 תרגילי בית.

  •  
  • נושאי ההרצאות:1.      מבוא. מתי משתמשים במודל סימולציה ואיך מאפיינים מערכת למודל סימולציה2.      מבחני תקפות המודל – Validation מבחנים סטטיסטים ואיכותיים3.      תכנון ניסוי סימולציה DOE - שיטות וכלים לביצוע אופטימיזציה בעזרת הרצת תרחישים4.      ריענון כימות נתוני קלט למודל, קריאה וכתיבה מ excel  ועבודה עם schedule 5.      הצגת תרגיל 1 – מודל סימולציה של מערכת יצור המאופיינת בתהליך בדיד (discrete event stochastic process)6.      נתונים לתרגיל II. אפטימיזציה בעזרת התמרת מודל סימולציה לנוסחה -  metamodel 7.      שיטות לפתרון בעיית אופטימיזציה בפרויקט סימולציה8.      מתי לבחור הסתברות אמפירית בפרויקט סימולציה. נושאי סטטיסטיקה מתקדמים9.      הצגת תרגיל 2, מודל סימולציה של מפעל המייצר בתהליך רציף. 10.    קבלת נתונים לתרגיל III , Terminating statistical analysis, משתנים מסוג tally , נושאים מתקדמים בזמן התייצבות המערכת משך הרצה והשוואת תרחישים11.    "סגירת קצוות": ניתוח סטטיסטי של תוצאות המודל לאור נתוני הקלט ודוגמאות למודלים של מפעל קטן12.    הצגת תרגיל 3 מודל סימולציה של מפעל (או מערכת לוגיסטית) המייצר בתהליך משולב: רציף ובדיד באותו מודל 13.    השלמות ציון הקורס: שלושה תרגילי בית: 100%. שני תרגילים ראשונים 20% כל אחד. תרגיל אחרון – 60%. שני תרגילים ראשונים - הגשה בזוגות. תרגיל אחרון – -עבודה עצמית (לא עבודה בזוגות). הרכב הציון בכל תרגיל: איכות נתוני הקלט ומבחני תקפות המודל (1/3), המבנה הלוגי של המודל (1/3), ייצוג ויזואלי (סימולציה ואנימציה) ואופטימיזציה, (1/3). התרגילים יוצגו בכיתה על ידי כל זוג, 10 דקות לכל פרויקט. התרגילים יוגשו ב-CD, FTP או ב- e-mail ביחד עם תיאור המודל וקבצי DOE הניתנים להרצה.  
 
  • דרישות קדם: (1) קורס בסיסי בהפעלת תוכנת סימולציה, (2) חקב"צ, (3) סטטיסטיקה, (4) – שיטות אופטימיזציה - יתרון  
  ספרות הקורס:A.M. Law and W.D. Kelton, Simulation Modeling and Analysis, McGraw-Hill publisher, NY-USA, 1991 (2nd edition).Kelton D.W., Sadowski,R.P., Sadowski,D.A., Simulation with Arena, McGraw Hill 1998 (1st Ed.)  

 

 
  • שעות קבלה של מרצים ומתרגלים:
  •  

    מרצה: דר' אילן הלחמי – יום חמישי, שעה 20:30

    בתאום טלפוני 0506220112

    מתרגל: אור יזהר יום שעה _______

  •  

 

 

11/10/12 | Thursday
No comments (0